Wywiad z Yogi Langiem (RPWL)


yogi_langYogi Lang w ubiegłym roku wydał solową płytę „No Decoder”, a już 20 marca wystąpi w Poznaniu. Zanim to nastąpi, opowiedział nam o wspaniałej grupie artystów, która uczestniczy w jego projekcie a także planach na przyszłość RPWL i wytwórni Gentle Art of Music.

Rockella: Minęło już trochę czasu od ukazania się „No Decoder”? Recenzje płyty są bardzo przychylne. Czy ty jesteś zadowolony z tego albumu?

Yogi Lang: Tak, jestem bardzo zadowolony. Chciałem, stworzyć mój prywatny muzyczny świat. Zacząłem pisać materiał w 2006 roku, ale moje pierwsze pomysły trafiły na album „9” w 2007 roku oraz „The RPWL Experience” w 2008. Ale oczywiście nigdy nie przestałem pisać piosenek i wiele pomysłów było zbyt osobistych dla RPWL. Mam na myśli to, że zawsze mamy określony temat, gdy pracujemy jako zespół, a teraz tym tematem byłem po prostu ja. W 2009 widziałem jak Thorsten Weber gra na gitarze z zespołem „The Doors of Perception „, wielkim niemieckim zespole grającym utwory Doorsów i całkowicie zakochałem się w jego sposobie gry na gitarze. Byłem inżynierem dźwięku podczas festiwalu, na którym występował i tam miałem okazję zapytać go, czy zechciałby przyłączyć się do mojego solowego projektu. Zgodził się po wysłuchaniu demo i tak doszło do bardzo udanej pracy w studiu. To był pierwszy krok, który pozwolił mi przejść do następnego etapu. Z nagranym demo udałem się do Guy’a Pratt’a z pytaniem, czy nie zagrałby na basie. Chciałem mieć prawdziwego sesyjnego gitarzystę basowego, który nada tej muzyce odpowiedni feeling i byłem pewien, że on zrobi to dokładnie tak, jak sobie wyobraziłem! Nie tylko dlatego, że jest basistą Pink Floyd i Davida Gilmoura, ale dlatego, że jest niezwykle utalentowanym muzykiem. Tak było ze wszystkimi cudownymi przyjaciółmi i muzykami, którzy dołączyli do zespołu i wystąpili na płycie. Jestem naprawdę dumny ze wszystkiego. W końcu jest to kawałek mnie.

R: Wydałeś solowy album, teraz trasa koncertowa. Jakie masz dalsze plany?

Y.L.: Planujemy obecnie nowy album RPWL. Mieliśmy już okazję się spotkać i zarejestrować pierwsze pomysły. Pracujemy również nad naszą nową wytwórnią „Gentle Art Of Music „. Kolejnym jej wydawnictwem będzie album „Meet Me In The Afterlife” grupy „Simeon Soul Charger „, świetny kawałek muzyki. Widzisz, zawsze jesteśmy zajęci.

R: Udało ci się zgromadzić bardzo ciekawą grupę muzyków, z którymi wystąpisz podczas koncertów. Czy możesz powiedzieć o nich kilka słów?

Y.L.: Tak, Manni Müller, nasz były perkusista RPWL, grał na albumie i będzie grał na perkusji podczas trasy. Na gitarze basowej zagra Ian Salmon z Areny, który również udzielał się wokalnie na płycie. Także Torsten Weber, który cudownie zagrał na gitarze na „No Decoder ” oraz wspaniała Carmen Meier z austriackiego zespołu „Cama” będą z nami na scenie. I jako ostatni, choć nie mniej ważny, na klawiszach zagra Markus Jey-le, który wspiera RPWL podczas koncertów. Jestem z tego powodu bardzo szczęśliwy.

R: Trochę wygląda to, jakbyś wybierał się w trasę z grupą przyjaciół. 9 koncertów, ciężka praca, ale przy okazji dobra zabawa.

Y.L.: Tak, rzeczywiście. To wspaniała rzecz móc nagrać swój własny album. Chcę skorzystać z okazji, aby zaprezentować go na żywo dla publiczności. Mam na myśli to, że byłoby kompromitacją, mieć taki zespół i tego nie zrobić.

R: Jaki repertuar będziemy mogli usłyszeć podczas koncertów? Czy możemy się spodziewać utworów RPWL?

Y.L.: Myślę, że tak! W repertuarze RPWL wszyscy czujemy się dobrze, mam oczywiście na myśli piosenki RPWL skomponowane przeze mnie. Istnieje kilka utworów, których nigdy nie grałem, jest więc okazja, aby to zrobić.

R: A co jeśli chodzi o covery? Może coś z muzyki Pink Floyd? RPWL zaczynało, jako zespół grający covery Pink Floyd.

Y.L.: Jasne! To zawsze jest świetna zabawa i kawałek mojej młodości, mojego życia.

R: Dzięki za rozmowę.

Skomentuj

