Wywiad z Jackiem Melnickim


dbx_studio_jacek_melnickiChoć formalnie Jacek Melnicki nie jest członkiem Love De Vice, tak jest odbierany przez zespół, a i on sam tak się czuje. Zarówno „Dreamland” jak i „Numaterial” były nagrywane w należącym do niego Dbx Studio. Nie mogło więc zabraknąć z nim rozmowy podczas „Tygodnia z Love De Vice”. A korzystając z okazji, zapytaliśmy o to, jak wyposażone jest studio, kto w nim nagrywał oraz muzyczne plany.

Pełny tekst wywiadu poniżej. Zapraszamy do lektury.

Editor: Od kiedy funkcjonuje studio Dbx?

Jacek Melnicki: Początki studia Dbx sięgają roku 1998. Działaliśmy jako sala prób, studio było niejako dodatkiem. Po półrocznej działalności zakupiłem rejestrator twardodyskowy Roland Vs1680 i stół Behringera Eurodesk 24/8 i tak „uzbrojony” zacząłem nagrywać pierwsze demówki zaprzyjaźnionych kapel.

E: Jaki sprzęt oferuje studio?

J.M.: Oferujemy:
– do gitary elektrycznej: Marshall, Messa Tripple, Sans Amp, MG full lampa
– do gitary basowej: Sans Amp Bas
– głośniki: Marshall 1960 oraz Soundman
– perkusja: Roland Vdrum, pełna edycja bębnów w midi, Digitech Studio Quad4, Tc Finalizer (procesor masteringowy), Karta TC Elecronic PCI MK II (14 efektów TC w tym TC Finalizer), wtyczki VST, DirectX (Waves,PSP,Time Works), Uad-1
– mikrofony: AKG: C1000s, Neuman: 103TL, Shure SM 94, Shure SM 57, Audio-Technica (pełne omikrofowanie perkusji), Gold Mike preamp, Focusrite Voice Master preamp, TL Audio preamp, Mackie 24 8 Bus (+ dostawka 24 kanały).

E: DBX oferuje tylko realizację nagrań, czy również mastering?

J.M.: Oferujemy pełną realizację nagrań, czyli nagranie śladów, edycja, mix. Masteringiem zajmuje się Grzegorz Piwkowski Hi End Studio. Do niego też kierujemy wszystkie chętne zespoły.

E: Czy specjalizujesz się w jakimś gatunku muzycznym, czy też realizujesz projekty wszystkich wykonawców, którzy do ciebie trafiają?

J.M.: Początkowo zajmowałem się głównie muzyką metalową, trwało to prawie 10 lat, ale z racji przesytu tym gatunkiem „przestawiliśmy” się na muzykę różną z wyraźnym przechyłem w kierunku rocka i art rocka.
Prowadzimy też projekty typowo komercyjne , jak audio-booki, spoty reklamowe, jingle radiowe, itp.

E: Kto dotychczas nagrywał w Dbx?

J.M.: Uff… to bardzo trudne pytanie. Od 1998 roku przez studio przewinęło się mnóstwo kapel. Z tych ważniejszych rozpoznawalnych wymienię: Riverside, Testor, Naamah, Votum, Ginger, Love De Vice, Archangelica, Chazio, Blow Job, Kwadratura Koła, Thunderbolt, Kataxu, Goetia, Concrete, Vanity, Mrozu, Eternal Tear, At the Lake, Go Naked, Lsd Project  i wiele innych.

E: Zdarza ci się występować na płytach zespołów, które u ciebie nagrywają?

J.M.: Oczywiście. Pomagam jako klawiszowiec, aranżer, a czasem jako backing wokal :).

E: Swoje płyty w studiu DBX nagrywał zespół Love De Vice. Co możesz powiedzieć o współpracy z nimi?

J.M.: Z Love De Vice spotykam się już po raz drugi przy kolejnej płycie „Numaterial”. Czuję się niejako 7 członkiem tego bandu. Znamy się zarówno na gruncie zawodowo-muzycznym jak i towarzyskim :). Świetnie nam się pracuje, poznaliśmy się już dość dobrze z każdej strony. Współpraca z każdą kolejną płytą przynosi nowe i mam nadzieję owocne efekty. Każdy z członków zespołu to niepowtarzalna indywidualność i czasem trudno okiełzać ilość pomysłów i koncepcji, jaka towarzyszy przy nagrywaniu, ale jak do tej pory radzę sobie z tym :).

E: Jak postrzegasz swoją pracę jako producenta? Na ile jest to realizacja pomysłów wykonawców, a na ile twoje sugestie?

J.M.: Wszystko to zależy od kapeli. Od tego czego oczekują ode mnie, czy chcą realizować własną wizję, czy też niejako „pozwolą” mi na podpowiedź. Jestem otwarty na pomysły i tak naprawdę jeśli widzę chęć współpracy z drugiej strony to jestem w stanie wygenerować bardzo dużo z siebie. Dlatego też Dbx Studio specjalizuje się w produkcjach rockowych i art rockowych, ponieważ w tych gatunkach czuję się bardzo dobrze.

E: Pracę, którego ze znanych producentów cenisz sobie najbardziej?

J.M.: Z polskich producentów wymieniłbym Leszka Kamińskiego, Marcina Borsa, Michała Jacaszka, a z zachodnich Eminema, Bjork, Dona Gilmore’a, Johna Frusciante.

E: Praca producenta jest trochę, jak praca operatora kamery w filmie. Trzeba się trochę znać na muzyce, żeby ją docenić. Czy możesz podać przykład płyty, na której twoim zdaniem bardzo wyraźnie słychać pozytywny wpływ producenta na końcowy efekt?

J.M.: Californication Red Hot Chili Peppers, utwór „ Lose Yourself” Eminema,  Liquid Tension Experiment i Love De Vice oczywiście :). Jest też wiele innych…

E: Poza pracą w studiu i klubie, a może przede wszystkim, jesteś muzykiem. Czy masz również jakieś plany w tej kwestii?

J.M.: Oczywiście, oprócz realizacji nagrań mam też własny projekt Lsd Project, który prowadzę wraz z Dawidem Karpiukiem (Ginger) i Tomkiem Lewandowskim (dyrektor zarządzający Pink Crow). Wydaliśmy jedną płytę w roku 2008 „Out of the box”, a w tej chwili trwają prace nad drugim albumem o jeszcze bliżej nie określonym tytule :). Muza będzie rozmaita, od art rockowego grzmotu, po naprawdę radiowe kompozycje :).

E: Na koniec chciałbym zapytać o to, czego obecnie najchętniej słuchasz?

J.M.: Szczerze? Staram się w domu odpoczywać w ciszy po naprawdę długim dniu pracy. A jeśli już mam czegoś posłuchać, to jest to muzyka klasyczna albo chillout.

E: Czy to wybór Jacka Melnickiego – słuchacza, muzyka, czy producenta?

J.M.: W domu staram się słuchać muzyki tylko dla relaksu, nie rozkładam jej na czynniki pierwsze, nie analizuję jej tylko słucham, tak, żeby nie straciła swoich walorów artystycznych.

E: Dzięki za rozmowę.

Metryka studia:

nazwa studia: Dbx Studio
www: http://www.dbx-studio.pl
telefon: +48 888 692 346
mail: jmdbxstudio@gmail.com
Kto nagrywał: Riverside, Testor, Naamah, Votum, Ginger, Ldv, Archangelica, Chazio, Blow Job, Kwadratura Koła, Thunderbolt, Kataxu, Goetia, Concrete, Vanity, Mrozu, Eternal Tear, At the Lake, Go Naked, Lsd Project , Neuronia i wiele innych.
Koszt 1 godziny studia: 50 zł

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s