Dekalog Marka, czyli… 10. pytań do basisty Presidents Of Noise


I: Nie zostałbym muzykiem, gdyby nie:

Nie uważam się nie za muzyka ale wydaje mi się, że nie zacząłbym grać gdyby nie było ciężkiej muzyki typu rock i metal. Słuchając jako dzieciak mięsistych, pełnych energii metalowych riffów marzyłem, żeby kiedyś umieć grać takie rzeczy… no i stało się. /śmiech/

II: Płyta, która wywarła na mnie największe wrażenie:

Oczywiście nie mam tej jednej jedynej. Najważniejszymi według mnie są: Dream Theater „Metropolis Pt. 2: Scenes From A Memory”, Decapitated “Organic Hallucinosis”, Meshuggah “obZen”, Vader “De Profundis”, Acid Drinkers “Infernal Connection”, Lamb of God “Sacrament”, Metallica “S&M” i wiele, wiele innych…

III: Wykonawca, który wpłynął na moje podejście do muzyki:

Z pewnością pierwszą kapelą, która mnie wciągnęła w świat mocniejszych brzmień jest Metallica. Po odkryciu ich albumu „S&M”, czyli dobrze zrobione „the best of” z nowymi aranżacjami, zacząłem grzebać i szukać utworów z tej płyty w oryginalnych wykonaniach sprzed lat. Wtedy wkręciłem się w stary dobry thrash w stylu „Kill’em All” czy „Master Of Puppets”. Po wstąpieniu do death/trash metalowej kapeli Domestic Waste poznałem bliżej twórczość takich rzeźników jak Slayer, Vader czy Decapitated.

Następnym wielkim przełomem w mojej przygodzie z muzyką było odkrycie Dream Theater. Do dzisiaj za ich najlepszą płytę uważam „Scenes From The Memory” , którą poznałem jako pierwszą.

Jak na razie ostatnim większym przystankiem w mojej edukacji muzycznej jest /Uwaga! Bez ściemy!/ Presidents of Noise z płytą „No Revolution”. Kiedy pierwszy raz jej przesłuchałem nie wiedziałem jeszcze, że będę członkiem kapeli. Muszę się przyznać, że wcześniej tego typu muzy za bardzo nie słuchałem. Ale okazało się, że od pewnego czasu właśnie czegoś takiego szukałem.

Bez bicia przyznaję się, że aktualnie słucham świeżych odłamów metalu /i nie tylko/, ale oczywiście od death/thrash metalu nie mam zamiaru się nigdy odcinać.

IV: Koncert, którego nigdy nie zapomnę to:

Oczywiście koncerty wszystkich moich ulubionych kapel jak również wszystkie nasze udane koncerty. /śmiech/

V: W muzyce najbardziej liczy się dla mnie:

W ciężkiej muzie: energia, siła, możliwości wyżycia się bez robienia krzywdy innym. /śmiech/  Co innego gdy mówimy o jazzie czy muzyce poważnej – tak! taką też lubię /śmiech/ – tu liczy się harmonia, nastrój.

Marek

VI: Nasze koncerty to dla mnie:

Koncertowanie to dla mnie przede wszystkim dobra zabawa i odskocznia od codziennego życia. Oczywiście skakanie i machanie głową na scenie to również sprawdzian techniki i kondycji. W przypadku P.O.N. koncertowanie to zastrzyk czystej energii

VII: Gdybym mógł, wybrałbym się w trasę koncertową z:

Tu znowu miejsce dla moich ulubionych kapel. /śmiech/

VIII: Praca w studiu to dla mnie:

Praca w studiu to dla mnie przede wszystkim wyzwanie, ciężka praca i sprawdzian umiejętności. Wtedy okazuje się ile tak naprawdę jesteś wart. Jest to również dreszczyk emocji pojawiający się przy słuchaniu finalnej wersji świeżo stworzonej płyty.

IX: Mój ulubiony utwór Presidents Of Noise to:

Płyta „No Revolution” powstała jeszcze przed moim wstąpieniem do kapeli, dlatego odbieram ją zapewne inaczej niż reszta chłopaków z zespołu. Przyznam się bez bicia, że cała jest dla mnie świetna. Właśnie dlatego zdecydowałem się spróbować swoich sił w P.O.N.!

Jeśli już musiałbym wybrać jeden utwór, byłby nim „Bin Your Planet”. Dlaczego? Pewnie dlatego, że po otrzymaniu od Kędziora materiału, który miałem opanować na pierwszą próbę, czyli cały longplay /śmiech/, ten jako pierwszy wpadł mi w ucho. Od niego też  zacząłem rozgryzać i ogrywać całą płytę. Tak się również składa, że tym utworem kończymy prawie każdy koncert, więc grając „Bin Your Planet” wyzwalamy z siebie najwięcej energii.

X: Moje muzyczne marzenie:

Ogromna trasa koncertowa obejmująca wszystkie kontynenty.

Skomentuj

