Piosenka tygodnia – „Holy Land” Joseph Magazine


joseph_magazine-cover„Holy Land” to absolutnie wyjątkowy utwór. Wyjątkowa jest sama kompozycja, ale również fragmenty wykładów hinduskiego filozofa Jiddu Krishnamurti wplecione w muzykę. O okoliczności powstania utworu i jej wyjątkowy wydźwięk zapytaliśmy Bartosza Sochę, lidera i gitarzystę Joseph Magazine:

„Holy Land” to dla mnie bardzo ważny utwór. Chyba najbardziej osobisty spośród wszystkich na całej płycie. Jest to taki swego rodzaju sztandar Joseph Magazine, co mnie bardzo cieszy, ponieważ wsadziłem naprawdę wiele przeróżnych emocji w ten utwór. Powstał w okresie kiedy miałem taką samą ilość zakrętów, co prostej drogi w swoim życiu. Początkowo był on bez wokalizy na końcu i bez przemówień. Po tym jak dołączył do nas Bartosz Struszczyk stwierdziliśmy, że spróbujemy do tego „coś” dorobić i wyszło jak wyszło. Jesteśmy bardzo dumni z efektu końcowego. Warto zauważyć, że Bartek śpiewał wtedy zaledwie 6 czy 7 miesięcy, więc tym bardziej jest to osiągnięcie.

Podczas dodawania przemówień do płyty i selekcji odpowiednich kwestii, wiedziałem po prostu, że żadna inna przemowa nie może znaleźć się w tym utworze… to było dla mnie oczywiste. Jiddu Krishnamurti swego czasu był dla mnie sporą inspiracją. Przeczytałem wiele jego książek i obejrzałem wszystkie dostępne wykłady. Jego słowa i filozofia idealnie korelują z przesłaniem płyty „Night Of The Red Sky”. Jest to jeden z niewielu utworów na płycie, w którym Marcin Walecki stwierdził, że zostawi w paru miejscach moje „robocze” partie klawiszy. Mowa tutaj konkretnie o samym wstępie i partii przed zakończeniem utworu. A to się naprawdę bardzo rzadko zdarza. /śmiech/”

Skomentuj

