Dekalog Wojtka Tymińskiego, czyli… 10. pytań do gitarzysty zespołu After…


after-bandI: Nie zostałbym muzykiem, gdyby nie:

Zainteresowanie muzyką rockową i starsi koledzy, którzy też grali na gitarach. Gdy byłem w szkole podstawowej kolega nauczył mnie kilku akordów. Za kilka złotych kupiłem Defila i tak się zaczęło…

II: Płyta, która wywarła na mnie największe wrażenie:

Na pewno nie ma jednej takiej płyty. Było wiele punktów zwrotnych. Często zmieniałem upodobania. Albumy, które szczególnie na mnie wpływały to: Guns’n’ Roses „Use Your Illusion”, Ozzy Osbourne „Tribute”, Pink Floyd „The Wall”, Dream Theater „Awake”, Unkle „War Stories”, Radiohead „OK Computer”, MuteMath „Armistice”.

III: Wykonawca, który wpłynął na moje podejście do muzyki:

…i znów ciężko wymienić jedno nazwisko. Ostatnio na pewno Greg Hill z MuteMath, Thom Yorke i Bruce Soord.

IV: Koncert, którego nigdy nie zapomnę to:

Peter Gabriel – Poznań 2003.

V: W muzyce najbardziej liczy się dla mnie:

Melodia i umiejętność przekazania emocji. Sigur Ros i Radiohead są mistrzami w tych dziedzinach.

After… /fot. Joanna Lubicka/

VI: Nasze koncerty to dla mnie:

To coś na co bardzo czekam… to prawdziwa odskocznia od codzienności, możliwość spotkania ciekawych ludzi i spędzenia czasu z przyjaciółmi.

VII: Gdybym mógł, wybrałbym się w trasę koncertową z:

Mutemath – to dla mnie olbrzymia inspiracja, odbiór ich muzyki na żywo musi być  ciekawym doświadczeniem.

VIII: Praca w studiu to dla mnie:

Przyjemność – bardzo lubię pracę w studiu – szczególnie jak nie ma dużego ciśnienia z terminami. /śmiech/

IX: Mój ulubiony utwór After to:

Ciężko odpowiedzieć na to pytanie tuż po nagraniu nowej płyty, ponieważ na to, co nowe, ciężko spojrzeć obiektywnie. Lubię „Hillside of Dreams” z płyty „Hideout” i „Summer Fuss” z płyty „No Attachments”. “Hillside Of Dreams”  to fajny energetyczny numer, dobrze się go gra na koncertach. „Summer Fuss” za ciekawą melodię wokalu.

X: Moje muzyczne marzenie:

Grać koncerty i nagrać kolejną płytę z After…

Skomentuj

