Dekalog Wojtka Kościelnego, czyli… 10. pytań do gitarzysty Figuresmile


I: Nie zostałbym muzykiem, gdyby nie:

Żona.

II: Płyta, która wywarła na mnie największe wrażenie:

Zwykle co roku pojawia się choć jedna płyta, która zostaje ze mną na dłużej i uznaję ją za „swoją”. W tym roku numerem 1 jest dla mnie jak na razie „Grace For Drowning” Stevena Wilsona. Z gitarowych albumów duży sentyment mam do „The Extremist” Satrianiego. Znałem na pamięć każdą nutę z większości numerów z tego albumu, a z nich choćby „Why” do dziś bardzo lubię grać wraz z moimi utworami z albumu „Space Energy”. Z kolei „Surfing with the alien” Satrianiego, „Passion and Warfare” Vaia oraz „The Family Stale” The Vaughan Brothers to moja gitarowa “lektura obowiązkowa”, do której wracam zawsze z największą przyjemnością. Nie mogę też nie wymienić „Images and Words” Dream Theater oraz „Empire” Queensryche.

III: Wykonawca, który wpłynął na moje podejście do muzyki:

Joe Satriani i … Sting.

IV: Koncert, którego nigdy nie zapomnę to:

Nasz występ na tegorocznym konińskim koncercie „Przyjaciele dla Roberta”.

V: W muzyce najbardziej liczy się dla mnie:

To, co jest pomiędzy dźwiękami.

Wojtek Kościelny

VI: Nasze koncerty to dla mnie:

Coś co z dużą nawiązką rekompensuje konieczność własnoręcznego dźwigania na nie kolumn i wzmacniaczy. Poza tym nasze koncerty dają mi możliwość zagrania paru solówek więcej niż na płycie „In Between”. /śmiech/

VII: Gdybym mógł, wybrałbym się w trasę koncertową z:

Madonną.

VIII: Praca w studiu to dla mnie:

Odkrywanie na nowo, ogranych czasem i po sto razy kompozycji.

IX: Mój ulubiony utwór Figuresmile to:

„Marks of sin”, ponieważ jest jednocześnie i różnorodny i bardzo spójny, dużo w nim ciężkich gitar, a jednocześnie dużo melodii oraz dlatego, że Tomek Zalewski w tym utworze fantastycznie ułożył wokale.

X: Moje muzyczne marzenie to:

Pojechać z koncertami na „Japan, Korean, Australian & New Zealand Tour”. /śmiech/

Skomentuj

