Dekalog Marcina Łuczaja, czyli… 10. pytań do klawiszowca zespołu Lebowski


I. Nie zostałbym muzykiem, gdyby nie:

Miłość do muzyki i odrobinę szczęścia w losowaniu talentu.

II. Płyta, która wywarła na mnie największe wrażenie:

Bezsprzecznie jest to Pat Metheny Group „Secret Story”. To płyta, z którą nigdy się nie rozstaję. Jest też kilku delikwentów pretendujących, dla przykładu Roger Waters „Amused To Death”, Ketil Bjornstad „Grace”, Peter Gabriel „So”, „Us”.

III. Wykonawca, który wpłynął na moje podejście do muzyki:

Moje podejście do muzyki zmienia się codziennie. Ewoluuje w różnych kierunkach, by po jakimś czasie wrócić do punktu wyjścia. I kolejna runda. Nie ma jednego wykonawcy, który za tym stoi, jest ich pewnie wielu, ale ja nie mam pojęcia którzy to akurat.

IV. Koncert, którego nigdy nie zapomnę to:

Jak kiedyś wystąpię w Carnegie Hall to z pewnością nigdy tego nie zapomnę.

V. W muzyce najbardziej liczy się dla mnie:

Pełna swoboda przy jej tworzeniu. To wybitnie plastyczna materia.

VI. Nasze koncerty to dla mnie:

Duże wydarzenie, bo mam wiele do roboty. Ale przynoszą ogrom frajdy. Naprawdę.

VII. Gdybym mógł, wybrałbym się w trasę koncertową z:

Z orkiestrą pod batutą Claudio Abbado.  Przyznaję, mało prawdopodobne.

VIII. Praca w studiu to dla mnie:

Ciężka praca i porcja stresu. Oprócz tego to duble, duble … i słuchanie tego samego przez kilka godzin. Ale wiem, że w stresie podejmuję dobre decyzje, więc jestem spokojny.

IX. Mój ulubiony utwór Lebowski to:

Tytułowy „Cinematic”, gdyż jest w nim wszystko co lubię. Ma niepowtarzalny klimat i jest wielowątkowy. No i jest super solówa na gitarze. Uwielbiam również ostatnie 2:45 z „Human Error” – mam fioła na punkcie tej końcówki.

X. Moje muzyczne marzenie:

Aby kolejne płyty były coraz lepsze, no i Carnegie Hall … wspominałem już?

Skomentuj

