Dekalog Tomasza Struszczyka, czyli… 10 pytań do wokalisty zespołu Pathology


struszczykI. Nie zostałbym muzykiem, gdyby nie:

Nie potrafię tutaj wskazać jakiegoś konkretnego wydarzenia, osoby, przedmiotu, które sprawiły, że zacząłem na poważnie zajmować się muzyką. Po prostu zawsze lubiłem muzykę i zawsze lubiłem śpiewać. Z czasem okazało się, że śpiewanie sprawia jeszcze większą frajdę, jak robi się to z innymi muzykami. I tyle.

II. Płyta, która wywarła na mnie największe wrażenie:

Beyond Twilight „The Devil’s Hall of Fame”.

III. Wykonawca, który wpłynął na moje podejście do muzyki:

Jorn Lande. Słuchając czasami jego wokali ma się wrażenie, że tak się nie da. Ale on jest najlepszym przykładem, że się da. A skoro się da, to musi być jakiś sposób, żeby się tego nauczyć…

IV. Koncert, którego nigdy nie zapomnę to:

Jest wiele takich koncertów. Tori Amos w Sali Kongresowej w 2007. The Swell Season w Stodole w 2010. Pain of Salvation w Progresji w 2007. Gov’t Mule dzień po dniu w Stodole w 2007. Ritchie Kotzen w Progresji w 2009.

V. W muzyce najbardziej liczą się dla mnie:

Emocje i różnorodność.

VI. Nasze koncerty to dla mnie:

Radość śpiewania, rozładowanie energii oraz absorbowanie energii od fanów. Radość z obcowania z zespołem na scenie.

VII. Gdybym mógł/mogła, wybrał/a/bym się w trasę koncertową z:

Pain of Salvation.

VIII. Praca w studiu to dla mnie:

Ogromna przyjemność tworzenia.  Uwielbiam ingerować i obserwować jak utwór ewoluuje w studio. Druga sprawa to to, że później trzeba sobie zrobić dłuższą przerwę, żeby znowu móc na spokojnie, z przyjemnością i dystansem posłuchać zrealizowanego materiału

IX. Mój ulubiony utwór Pathology to:

„Well of Sorrow”. Jest w nim dużo energii i można zaryzykować stwierdzenie, że jest to piosenka. A w muzyce chodzi o robienie dobrych piosenek.

X. Moje muzyczne marzenie:

Śpiewać na takim poziomie, żeby posłuchać swojej płyty i powiedzieć bez żadnych ale – kupuję tego kolesia.

Skomentuj

