Recenzja serialu „Czas honoru” (seria VI) (2013)


czas_honoru_6Późno, a nawet bardzo późno, wciągnęłam się w oglądanie serialu „Czas honoru”. Nie było to ani w pierwszym, ani w drugim, ale dopiero w trakcie trzeciego sezonu. Losy Władka, Bronka, Michała i Janka wciągnęły mnie jednak na tyle, że z utęsknieniem czekam na kolejne odsłony tej wyjątkowej serii.

Wczoraj doczekałam się na pierwszą odsłonę szóstego już sezonu i… dość poważnie się rozczarowałam. Otwierający kolejny sezon odcinek nie przyniósł bowiem, żadnych niespodzianek, wyjaśnień, ani nowych ciekawych postaci. Przez ekran przemknęli tylko Bartek Kasprzykowski („Przyjaciółki”), Michał Żurawski („Przepis na życie”) i Tomasz Stockinger („Lata dwudzieste… lata trzydzieste”), i to by było na tyle.

Jestem jednak spokojna, bo do tej pory się nie zawiodłam. Twórcom tego serialu udaje się bowiem w wyjątkowy sposób połączyć historyczne fakty z dramaturgią charakterystyczną dla serialowych produkcji. Nie ma w „Czasie honoru” męczącej martyrologii, drętwych frazesów i komunałów rodem z podręczników historii. Polacy, Niemcy, Żydzi, Rosjanie pokazani są przede wszystkim jako ludzie, a podziały między nimi nie wynikają z pochodzenia. W odwodzie czekają również nowe postacie grane między innymi przez: Eryka Lubosa („Drogówka”, „Misja Afganistan”), Joannę Osydę („Majka”) i Sonię Bohosiewicz („Rezerwat”). Niezmiennie w  „Czasie honoru” duże słowa uznania należą się również operatorom za niełatwą pracę, aby kontekst historyczny serialu miał właściwe tło oraz twórcom muzyki. Bez nich ten serial nie byłby tak udany.

Nie mam więc wątpliwości, co będę robić w najbliższych tygodniach w niedziele o 21:10. Poza spóźnioną o dwa lata premierą „Homeland”, „Czas honoru” to na pewno najmocniejszy punkt jesiennej ramówki TVP.

Atriz

Skomentuj

